Tuesday, August 2, 2011

Moja religija


U Galeriji "O3one" (Andrićev venac 12) biće otvorena izložba "Moja religija" Koste Kulundžića od 9. (19.00) do 17. avgusta. Francuski umetnik srpskog porekla poslednjom kolekcijom dospeo je na pijedestal savremenog ikonopisca.

Tanku liniju između beskompromisne vere i terora, Kulundžić pokazuje kroz veoma ekspresivnu naraciju stripa. Motivi arhanđela Gabrijela koji pravi rogove kažiprstom i srednjim prstima, svetog Đorđa kao vojnika koji boravi u egzotičnom raju ne odvajajući se od holivudskog mitraljeza, upućuju na veoma strogu kritičku interpretaciju religijskog nasleđa. Humorističan ton i svirepa kritika na Kulundžićevim radovima opravdavaju nade i očekivanja eminentnog slikara Vlade Veličkovića čiju je pažnju pomenuti slikar još na samom početku svoje karijere zavredeo.

"Oduvek sam hteo da pokažem da Judita nije čista i nevina kako je prikazana u istoriji umetnosti. Ako je ona bila fatalna zavodnica koja je odsekla glavu neprijatelju svoga naroda, vojskovođi Holofernu, to je nešto fizički, konkretno... i ne može da bude kao da se ništa nije desilo. Hteo sam da pokažem i da su savremene devojke pobedile muškarce, ali da mi volimo da budemo poraženi. Uživamo u tome, lakše nam je. Klečimo na kolenima i govorimo 'hajde, molim te, odseci mi glavu'. Krv i devojke, to je miks koji se svuda prodaje", kaže Kulunđžić. (Dan u Beogradu)

No comments:

Post a Comment